Historia marki New Era
Fundamenty marki New Era są proste, ale jednocześnie to właśnie one odpowiadają za jej siłę oraz stabilność. Determinacja, pracowitość i pomysłowość, a przede wszystkim przekazywanie wiedzy oraz doświadczenia z ojca na syna. Niby tak niewiele, ale wystarczyło, aby stworzyć kultowe produkty pożądane dosłownie przez każdego!
New Era historia powstania
New Era to marka silnie zakorzeniona w historii. O jej ponadczasowym charakterze świadczy fakt, że została założona blisko 100 lat temu, a wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością. Wszystko zaczęło się dość niepozornie. Ehrhardt Koch niemiecki rzemieślnik, imigrant mieszkający w Stanach Zjednoczonych od małego poznawał tajniki tworzenia nakryć głowy i tym też zajmował się zawodowo. Jednak od zawsze z tyłu głowy miał marzenie, aby założyć własną firmę. I na szczęście marzenie to się spełniło. W 1920 roku pożyczył pieniądze od siostry oraz kolegi z pracy i w ten sposób założył niewielką działalność w Buffalo, w stanie Nowy Jork. Początkowo zatrudniał tylko 14 pracowników, w tym członków swojej rodziny. Mimo tego zespół już w pierwszym roku działalności zanotował na swoim koncie produkcję 60 000 czapek. Ale to był zaledwie wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o sukcesy firmy. Nietrudno zauważyć, że moda ciągle się zmienia, dlatego też trzeba za nią na bieżąco podążać. To właśnie zrobił Ehrhardt Koch, który zauważając ogromną fascynację i zamiłowanie baseballem, jakie zawładnęło Ameryką, stworzył czapki sportowe. Kultowe bejsbolówki miały służyć w głównej mierze zawodnikom do ochrony przed utrudniającym grę słońcem. Punktem przełomowym dla popularności marki był rok 1934, gdy zaprojektowana została czapka z daszkiem specjalnie dla drużyny Cleveland Indians. Od tamtej pory funkcjonalne i stylowe bejsbolówki pokochali nie tylko profesjonalni zawodnicy, ale także ich kibice.
Czapka z daszkiem jedyna w swoim rodzaju
Bardzo duży wkład w rozwój marki miał Harold Koch, który przejął stanowisko dyrektora po swoim ojcu. To właśnie on przeprojektował i zmodernizował dopasowaną czapkę, nazywając ją 59Fifty, potocznie znaną jako czapka „Brooklyn Style”. W ten sposób narodził się najbardziej rozpoznawalny produkt marki New Era, który jest swoistą kwintesencją amerykańskiego stylu. Harold wpadł również na innowacyjny pomysł, aby do wnętrza czapki wszyć specjalną tasiemkę, pochłaniającą pot i utrzymującą bejsbolówkę na głowie. W 1993 roku nastał historyczny moment, który zapewnił firmie stabilną pozycję na rynku. New Era otrzymała ekskluzywną licencję na produkcję czapek dla drużyn grających w Major League Baseball. Później uzyskała także licencję na dystrybucję do drużyn NBA, NHL czy też NCAA, stając się pierwszą marką w historii sportu, która uzyskała główne prawa do zaopatrywania najważniejszych lig w USA. Ten sukces pozwolił na rozszerzenie swojej sprzedaży także poza Amerykę, do krajów takich jak m.in. Kanada, Japonia, Australia, Wielka Brytania i Europa.
Jak nosić czapki New Era
Wszystko zależy od naszego indywidualnego stylu i gustu! Czapka New Era to nakrycie głowy, które uwielbiają szczególnie zwolennicy luźnego, miejskiego stylu. Kultowy dodatek bez wątpienia będzie także świetnym przełamaniem dla outfitu casualowego. Możemy wybrać modele, takie jak fullcap lub snapback. Ale klasyczne modele to nie wszystko. Kolaboracja marek odzieżowych z gwiazdami sportu, muzyki oraz sztuki zdecydowanie nikogo już nie dziwi. Dlatego równie popularne są czapki zaprojektowane przy współpracy osób znanych, czy też inspirowane bohaterami z komiksów, filmów Marvel’a, a nawet postaci z bajek Disney’a. Niezależnie co wybierzemy, każda czapka New Era to wyjątkowe połączenie funkcjonalność i modnego wyglądu.